ciało

powiązane treści:

  1. Ciało miejscem spotkania człowieka z Bogiem

    Biblijne myślenie o człowieku można uchwycić, przyglądając się językowi, jakim mówi ona na jego temat. Pomijając późne księgi, powstałe pod wpływem filozofii greckiej, Biblia nigdy nie dzieli człowieka na ciało i duszę, choć w biblijnym tekście pojawiają się słowa, które współczesnemu czytelnikowi mogą taki podział sugerować.
  2. Zawstydzone ciało

    Warto pokonać nieraz długą drogę, aby odnaleźć mistrzów i kontemplować ich dzieła. W nich zaklęte jest nie tylko ludzkie spojrzenie. Tradycja tych spojrzeń przekazywana jest z pokolenia na pokolenie tym, którzy o to proszą. Miłosne spojrzenia ukazują znaczenie zawstydzonego ciała, pozwalają patrzeć i kontemplować. Ukrywają nagość w miłości Boga i człowieka...
  3. Kult i pogarda ciała

    Nasze ciało jest podmiotem wolności albo niewoli. Daje okazję do przeżycia mistycznego lub orgiastycznego. Nie bez udziału naszej woli może wspiąć się na szczyty albo stoczyć do rynsztoka. Jest zarówno sceną, jak i aktorem w teatrze naszego istnienia. Od nas w ogromnej mierze zależy, czy będzie to bełkot, czy spektakl piękny i mądry.
  4. Homo eucharisticus

    Eucharystia jest Ciałem ofiarowanym nam z miłości. Dlatego pamiętajmy, że "wymaga ona więcej niż tylko przyjmowania; ona także wymaga zaspokojenia pragnienia Chrystusa. On mówi: «Przyjdźcie do Mnie»" (Matka Teresa z Kalkuty). Jezus więc wzywa nas nie tylko do przyjmowania Komunii, ale do wejścia w komunię - ciała, serca i umysłu.
  5. Życie Duchowe • LATO 43/2005

    Jan Paweł II
    Letni numer „Życia Duchowego” poświęcony jest Janowi Pawłowi II. W numerze m.in.: Stanisław Grygiel, Trzeci wielki papież, Dariusz Kowalczyk SJ, Stary i nowy papież; Jakub Kołacz SJ, Pożegnanie Papieża; Marek Blaza SJ, Czy Jan Paweł II poniósł klęskę w dialogu ekumenicznym z prawosławiem? W dziale Rozmowy duchowe publikujemy rozmowę redakcyjną o Papieżu.
  6. Zmartwychwstanie ciała

    Ktoś słusznie stwierdził, że chrześcijaństwo przez swoje cmentarze może sprawiać wrażenie religii, która uważa materię i ciało za coś niegodnego człowieka. Gdyby jakiś przybysz z daleka, zupełnie nieobeznany z nauczaniem Kościoła, chciał dojść do jakichś wniosków na podstawie nagrobkowych napisów, to zapewne w żadnej mierze nie mógłby odkryć, że chrześcijanie wierzą w zmartwychwstanie ciała.

Strony