radość

powiązane treści:

  1. Smutki i radości Jezusa

    Smutki i radości Jezusa znajdują swój najpełniejszy wyraz w wydarzeniu śmierci i zmartwychwstania. Jednak śmierć nie ma władzy nad Jezusem. W Jego śmierci na krzyżu to śmierć zostaje zwyciężona. Jezus zmartwychwstał i żyje w radości Boga Ojca. Oto ostateczna radość Jezusa – radość, do dzielenia której jesteśmy wszyscy zaproszeni.
  2. Diabeł boi się ludzi radosnych

    Św. Jan Bosko miał mawiać, że diabeł boi się ludzi radosnych. I nie chodziło mu zapewne o wesołkowatych, ale o takich, którym wiara pozwala dojrzeć sens życia w każdej sytuacji. Bo radość chrześcijańska nie redukuje się do doraźnego odczuwania, ale pozwala popatrzyć radośnie na całe życie, choćby teraźniejszość była trudna.
  3. Życie Duchowe • JESIEŃ 72/2012

    Żyć w radości
    „Żyć w radości” – to temat jesiennego numeru kwartalnika „Życie Duchowe”. W numerze o tym, na czym polega życie w prawdziwej chrześcijańskiej radości, piszą między innymi: Jakub Kołacz SJ, Jan Krasicki, ks. Stanisław Haręzga, Zdzisław J. Kijas OFMConv oraz Dariusz Kowalczyk SJ.
  4. O radości i przyjemnościach życia

    Jeden z artykułów "Sumy teologicznej" św. Tomasza z Akwinu stanowi odpowiedź na pytanie: "Czy radość jest cnotą?". Zdaniem Akwinaty, "radość nie jest cnotą odrębną od miłości, lecz jej przejawem i skutkiem". Ta sama duchowa sprawność skłania więc człowieka i do kochania, i do pragnienia obiektu miłości, a wreszcie do radowania się nim.
  5. Naucz nas, Panie, liczyć dni nasze

    Każdy, kto chciałby zatrzymać się nad przemijaniem, może bez obaw otworzyć księgę Biblii. Czas w Biblii obejmuje to, co było, i to, co będzie, nie dlatego że ucieka od teraźniejszości, ale po to, by konsekwentnie powtarzać, że za kształt przeszłości i horyzont tego, co nadejdzie, odpowiedzialne jest "tu i teraz".
  6. Życie Duchowe • LATO 59/2009

    Uczucia w życiu duchowym
    Letnie „Życie Duchowe” poświęcone jest roli uczuć w pogłębionym życiu duchowym. Świat ludzkich uczuć jest dla naszego życia wiary bardzo istotny. Jak pisze we wstępie Dariusz Kowalczyk SJ, „większość wyborów za lub przeciwko wierze wynika nie tyle z argumentów rozumowych, co dokonuje się na płaszczyźnie uczuć”.

Strony