radość

powiązane treści:

  1. Smutki i radości Jezusa

    Smutki i radości Jezusa znajdują swój najpełniejszy wyraz w wydarzeniu śmierci i zmartwychwstania. Jednak śmierć nie ma władzy nad Jezusem. W Jego śmierci na krzyżu to śmierć zostaje zwyciężona. Jezus zmartwychwstał i żyje w radości Boga Ojca. Oto ostateczna radość Jezusa – radość, do dzielenia której jesteśmy wszyscy zaproszeni.
  2. Diabeł boi się ludzi radosnych

    Św. Jan Bosko miał mawiać, że diabeł boi się ludzi radosnych. I nie chodziło mu zapewne o wesołkowatych, ale o takich, którym wiara pozwala dojrzeć sens życia w każdej sytuacji. Bo radość chrześcijańska nie redukuje się do doraźnego odczuwania, ale pozwala popatrzyć radośnie na całe życie, choćby teraźniejszość była trudna.
  3. O radości i przyjemnościach życia

    Jeden z artykułów "Sumy teologicznej" św. Tomasza z Akwinu stanowi odpowiedź na pytanie: "Czy radość jest cnotą?". Zdaniem Akwinaty, "radość nie jest cnotą odrębną od miłości, lecz jej przejawem i skutkiem". Ta sama duchowa sprawność skłania więc człowieka i do kochania, i do pragnienia obiektu miłości, a wreszcie do radowania się nim.
  4. Życie Duchowe • JESIEŃ 72/2012

    Żyć w radości
    „Żyć w radości” – to temat jesiennego numeru kwartalnika „Życie Duchowe”. W numerze o tym, na czym polega życie w prawdziwej chrześcijańskiej radości, piszą między innymi: Jakub Kołacz SJ, Jan Krasicki, ks. Stanisław Haręzga, Zdzisław J. Kijas OFMConv oraz Dariusz Kowalczyk SJ.
  5. Naucz nas, Panie, liczyć dni nasze

    Każdy, kto chciałby zatrzymać się nad przemijaniem, może bez obaw otworzyć księgę Biblii. Czas w Biblii obejmuje to, co było, i to, co będzie, nie dlatego że ucieka od teraźniejszości, ale po to, by konsekwentnie powtarzać, że za kształt przeszłości i horyzont tego, co nadejdzie, odpowiedzialne jest "tu i teraz".
  6. Życie Duchowe • LATO 59/2009

    Uczucia w życiu duchowym
    Letnie „Życie Duchowe” poświęcone jest roli uczuć w pogłębionym życiu duchowym. Świat ludzkich uczuć jest dla naszego życia wiary bardzo istotny. Jak pisze we wstępie Dariusz Kowalczyk SJ, „większość wyborów za lub przeciwko wierze wynika nie tyle z argumentów rozumowych, co dokonuje się na płaszczyźnie uczuć”.

Strony